31 Aralık 2017 Pazar

Hünkar ve Muz ya da yalnız sebihanın anlayacağı türden şiir kurma denemesi

Gibi uçuyor kelebek gökyaşları üstünde
İnce sicimli sabaha tel karıyor mcdanılds çiçekleri
Yenimolar can sıkışırken kereviz pazarlarda
Eskimolar eskimoorlar rumsuz akşamüstleri
İkinci eski şuur akımıdır şimdi bilinci dilenmek
Padişahım bizi hor gör, hor da olsa gör horhor bak
Tabi başka işin yoksa
Hünkarumuz.

Benim adımın başında bir sevecenlik var biliyorsun
Aşağı yukarı taze baharlar gibi ıssız
Derinden ve yerinden paşalar gibi ılımlı
Yut ki serkanla beraber lüneperkte oynuyoruz
Çakarçakmaktan inip sönmedılaplara biniyoruz
Tikiyiz ve çaktırmıyoruz ya da biraz belli oluyor
Bekçi gelip kimliğimize dinamit çakıyor
Sonra çıkıp padişaha selam veriyoruz
Padişah hapşuruyor
Padişahım çok yaşa diyoruz
Çok yaşa hünkarumuzluğumuzluk
Gülüyoruz ve kaçıyoruz
Yakalayıp bizi padişaha sunuyorlar
Adımı söylüyorum padişah sevmiyor
Yemiyor padişah oturup biz yiyoruz
Yemiyoruz da yiyoruz gibi yapmalığumızluk
Gittiğin gün gibi perişan haldeyiz sebiha.
İşin yoksa çıkıp gel.
Belki birer kahve içeriz.
Sonikimısrayışiirdençkrabilrm

Serkan diye biri yok sebiha
Lüneperk ve sönmedılabın olmadığı gibi
Ayazda güller açarken ben turşu kuruyordum
Salatalık turşusu işte serkan çok sever
Nagehan isminde bir kız arkadaşı var
Ansızın çıkıp geliyor eve ağyar oluyorum
Ayar da oluyorum da söyleyemiyorum
Sonuçta kirayı bölüşüyoruz
Ev arkadaşım serkan
Nolurdu sanki sen olsan
Konu bütünlüğünden sapıtmak istemiyorum sebiha
Burada kestiriyorum.
Bubölümükompleksçıkartblrm

Böylece fasıl sonu dipnotların ontolojik boşluğundayız
Reelkartezyen fışkiyelerden su içer gibi bir yoksulluğun ceplerinde
Yarı makıllı mcdanılds kuyrukların dibinde kuyu bekçisiyiz
Güneşin asfalta yakın uğuldamalarına
Ve yeşeren ayın dolunaydan bozma kıvrımlarına
Antirealistasyonik şiirler kazımaktayız
Bizi sıçramak için dibe vurmak gerektiğine inandırdılar
Şiirin boşluğunu buna yorumlayabilirsin
Padişaha verip altun kazanmak talihini tarihe bıraktığımızdan
Kendimi eğleyecek morartık iç rüyalar olarak kalacak şiir
Bu durumda
Padişahın huzurunda
El pençe divanda
Durmamızda
-da’lar redif
Hiçbir mecburiyet göremiyorum
Gene de yaşasın padişahumuzluk
Ve aksakallı troleybüsler

Kim bilir kaçıncı teorik kelebeğin açılımındasındur
Bibliyogratik cumhuriyetlerin stratosferil derinliğinde
Postyanılgısal kuramlara pesimistik yaklaşımlar sınıyorsındur
Beni karl popper yanlışlamış sebiha
Doğrulanmam hiç açıcı gözükmüyor
Malum önümüz kış
Antiepistemolojik varsayımlarımla geliyorum sana
Sabah yelinden haber aldımsa da
Yüz yüze konuşmak isterim
Nolur beni kapıda bırakma.

Belki de m nokta kutlu hikayesinde bir ön yargıyım
Yerimi bilmeyişim yerimin olmadığındandır
Minareden atlamak ya da patlamak arasındaki çizgiyi
Tapularıma binaen izdüşümlemekteyim
Ne de olsa her dönem bir molla kasım bulunur
Bulunur görülür her şey kör gözle
O pasajın altındaki ince çizgide
Şımarık heykeller barındıran şiir cahili nice
Niçeci çok katmanlı yorumlamalarla açıkça tenkit edebilir
Şiirimiz kara kavruk kedi iniltisidir
Her pazardan pazartesiye göçmen kuşların cinayetiyle
Padişahı huzurunda içselleştirmemizdeki gaye
Göktaşlarından mücevher tütsüleyip hediye etmemiz
Hep bu nedenledir
Böylece teorisyeng bozuntusu akademink hergelenenin şiir kurma denemelerini
Deneyimsiz denetimlerden muzdarip bir hiç kaygısı olarak görebilirsin

Biçimsiz muşamba deyyusların dişlerinde
Saatin vakti göstermeyen kıvrımlarını anıyorum
Böylece bizi bir kere daha yutup parşömen kağıda sarıyorlar
Zaten bizi sabahtan akşama kadar parşömen kağıda sarıyorlar
Bütün yara kabuklarında
Pakistan dahil ya da hariç
Benim için fark etmez.

Anlık reaksiyonların semantik bunalımlarındayım sebiha
Beni bulursan yanına almayı unutma.
Seni seviyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder