1 Kasım 2014 Cumartesi

biri olmayan şiirlerin ikincisini yazan kadın

biri vardı, sanki insan değil de meyvelerin en bereketlisi nardı.
nardan nara da elbette fark vardı.

birincisi olmayan şiirler yazardı, kimi zamanda ardı gelecek sandığınız hikayelere başlar ama hikaye havada asılı kalırdı.

oysa onun muhayyilesinde durmadan akan bir nehir yahut çağlayan vardı. o çağlayandan ne dizeler, ne hikaye kahramanları kıvrıla kıvrıla akardı.

bazı zaman o nehir taşar, nardan kadın da kulağımıza ya başından ya sonundan hikayeler fısıldar, şiirler sayıklardı.

bir nar kadın vardı ondan sır saklanmaz, ona küs kalınmazdı.
sanki gülüşünde bir büyü vardı. kalbinin saflığından kayaya gülse kaya dayanamaz kumullanırdı.

bir gülüş bir içi nasıl açar derseniz ben de size sizin hiç nardan arkadaşınız olmadı mı derim. nardan arkadaşı olanlar bilir ki nardan arkadaşların gözleri zeytindir. o gözler bir dizi müjganla çevrilidir. ol sebepten bir bakar nar kadın, bin müjgan titreşir, nar-ı müjgan titreştikçe sizin içinizde nar çiçekleri filizlenir. işte böyledir ki nar kadın, yeni nardan kadın ve nardan adamlar meydana getirir.

bir başka mesele de ; nardan kadınlardaki bu zeytin gözlerdir. zeytin gözler nardan arkadaşlar ve kardan arkadaşların kesişim kümesidir. zaten bu kesişim kümesinde de başkaca bir şey yoktur. zira nardan arkadaşlar sıcaktır ve kardan arkadaşlar güneşte erir. oysa bir nardan arkadaşınız varsa gece gündüz hep sizinledir.



2 yorum:

  1. biliyorum, cemal de hikayemi ne zaman bitireceksin diye sıkıştırıp duruyor. cemal diyorum hikayeni yazıp bitirince artık yurtta sabah kahvaltıma eşlik etmeyecek iett'den bihaber yürüyüşlerime katılmayacak hasılı artık bana yoldaşlık etmeyeceksin. ama işte abla diyor merak ediyorum bu işin sonu ne olacak.
    cemal diyorum henüzne olacağını ben de bilmiyorum beraber göreceğiz:)

    YanıtlaSil
  2. Bu yazıya yorumum şudur: Molly bana da yazı yaz :)

    Bi de hakikaten gözleri zeytin, çok sevdim nardan arkadaşı...

    YanıtlaSil