6 Ekim 2013 Pazar

Gözlerini Kapatın Dünyanın, Leyla Sarışın Bir Geceye Soyunacak

            Uzaklardaydın, oracıkta, öbür kıtada
            Keşke yalnız bunun için sevseydim seni…

O gece hava bulutluydu. Çünkü biz gökyüzündeydik ve yeryüzündekiler bizi görmemeliydi…

En güzel neresi miydi? Omuzlarıydı elbet… Ne karanlıkta parıldayan bakışları, ne uzadıkça boynuma dolanan saçları, ne de bir şarkı eşliğinde gökyüzüne çıkıp inişleri… Omuzları diyorum, omuzları gibi gel gitti…

Hangi uğultu sayıklar şimdi adımı? Hangi med cezirde savruluruz bir okyanusun daha sonuna?

Dünyanın en leyla kadınıydı o… Düşler biçiminde hüzünlü, çocuklar gibi şen şakrak… Hani diyorum, bir tavla daha mı atsak?

Ben inerdim merdivenlerinden leylanın birer birer… İstanbul’un açık kalmış basamaklarını birer birer kapatırdım… Gitme derdi leyla, gitme işte nedir yani?

Cesaretine diyecek sözüm yok. Ama bahsi geçmesin isterim. Bir an gelir, tutuşurum bir yabancının onulmaz güzelliğine. Adını sorsan hatırlamam. Sesi desen, uğultusunu dinlemekten ibarettir bir fahişenin. Sensizliğe sövüp de ansızın bir gece yarısı, vurunca dolu dizgin dibine bir şişenin…

Leyla, kelebekler ülkesinde bir ebedir. Salyangoz doğurtur kelebeğin kanatlarından. Ben böyle yürekten seven görmedim nicedir. “Ah” derim leylam, yanlış zaman yanlış insan…

Bu son cigara söndürüştür leyla. İçinde leyla geçen bu son yazıdır. Efkar mıdır, fukaralık mıdır, karanlıkta üşümekten mütevellit korkaklık mıdır, sorma bana. Sorma işte güzelim, sen yaz, ben okurum sonra…

Ben şimdilerde bir leyla türküsü tutturmuş çürümekteyim… Leyla diyor türkü, ela gözlü bir çöl ahusu. Saçları diyor, bahtımdan daha siyahtır. Hassssssiktir diyor içimden bir ses… Leyla diyorum, safir gecelerin katran kadınıdır. Leyla, leylaklar ülkesinin çilingir sofrasıdır. Leyla, bembeyaz bir cigaranın sevda dumanıdır…

Yok yok, bu yaştan sonra özlemem ben hiçbir kadını… NE YALAN SÖYLEYEYİM, yazmam daha leyla yazısı…


8 yorum:

  1. öyle bir yazmışsın ki, daha evvel yazdığımız içinden leyla geçen tüm yazıları okudum tekrar, kendi yazdıklarımı bile başkasının gözünden okudum! tüm leyla'lı yazılarımızın ışığında gördüm ki, herkesin bir leyla'sı varmış kendince. bir tek isim ama bizim sayımızca hikaye..
    ilk kim leyla dedi, hangimiz leyla'sını ne kadar sevdi bilinmez ama sen bu sefer bir başka leyla dedin sanki, en içlerden, en saf, en has..
    ve eminim herkesin yüreğine dokundu... (ne dedim acaba ben, ne demeye çalıştım diye okudum yorumumu ama tam anlayamadım, siz anlarsınız belki... )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle bir yorum yapmışsın ki, senin yorumun da benim yüreğime dokundu... Anlarız elbet, anlamasak da içimiz bir hoş olur, oturur okuruz sabaha kadar...
      İlk sen leyla dedin. Sonra ben dedim. Sonra biz işte... Beş dakkada Beşiktaş dedim ben, bir aydan uzun zaman geçti, halaa leyla...
      Ama bu son. Bu sefer bir başka mı dedim, saf mı dedim, has mı dedim bilmiyorum ama gidenin değeri misliyle katlanıyor Molly. Bunu öğrendim... Olsun yakışır leylama...

      Sil
  2. bütün pazar sabahını, senin yazın üzerine, münir nurettinden 'leyla bir özge candır' dinlemek suretiyle geçirdim. pişman mıyım? neden pişman olayım ki?
    kalemine sağlık dostum...

    http://www.youtube.com/watch?v=DgXFhNDfRTU&feature=player_detailpage

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı münir nurettin leyla için kara gözlü ceylandır da diyor mu Adınısenkoy?
      Cevabın evetse, Güzel geçmiştir günün. Sevindim buna...

      Sil
  3. Yorum yazmak için geldiydim fakat her şey söylenmiş gibi hissettim bi an, sevdik Leyla'yı yalan değil. Bizimkisi bi adamın Leyla'sını sevmekti ama olsun, sevdik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilesi insandır leyla... O da sizi sevmiştir muhakkak. Benimkisi de leylayı sevmekle, leylayı seven adamı sevmek arasında bir şeydi belki. Ama bu duruma bir isim bulmaya gerek yok. Leyla gitti, yazı bitti hepsi bu.

      Sil
  4. leyla gitmesindi yaa:( niye bıraktın onu mamalaksoyka bırakma yazı bitsin ama leyla gitmesin:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Leyla gitmek ya da bitmek içindi. Bir gün bitecekti ve bitti. O gün birkaç gün ya da bir hafta erken oldu. Onun şeysi herhal üzerimdeki ama olsun. Gidenin de kalanın da gönlü hoş olsun...

      Sil