29 Eylül 2013 Pazar

Ebi'nin Gözleri

            Yalnızca batıdan gelip doğuya hükmeden ve ortadünyayı kendine mesken edinen kadınlara özgü hisli göz rengine sahiptir benim oğlum…
           Batıdan gelmediği gibi doğuya da hükmedemeyen ve ortadünya ile yakından uzaktan ilgisi bulunmayan bir kadına “oğlum” dedim diye oldu bütün bunlar. “Bana bir daha oğlum deme” dedi kadın. “Pardon, dedim memleket nereydi?”
            Bugün anladım ki Ebi, sevmenin ve göz renklerinin sınırı yoktur. Çizilen sınırlar, yalancı coğrafya öğretmenlerinin yalanlarından öte bir şey değildir. Hisli göz renklerinin baktığı coğrafyalarda sınır kavramı ortadan kalkar. Mesafe, alabildiğine yakınlaşır o gözlere. Bir yüzün girebileceği bütün şekiller hisli göz renginin önüne dizilir. Dünya bir anlığına duraklar. Göz rengi bir şekil seçer. Dünya o şeklin etrafında döner. Dünya bu defa, en güzel haliyle döner…
Diyeceğim o ki Ebi, onca gurbet türkülerine, onca mübadele sözleşmelerine, onca göçüp giden hisli göz renklerine ve hatta Sebt günlerinde balığa tövbe etmiş Sabetay Sevi’ye inat; sen benim -batıdan gelip doğuya hükmeden ve ortadünyayı kendine mesken edinen kadınlara özgü hisli göz rengine sahip- ilk ve tek oğlumsun.
            E bi de sonrası var, hep aynı olan: İyilik, güzellik ve hisli göz renklerinin melankolik bakışları…

            

4 yorum:

  1. 10 numara 5 yıldız yazı olmuş lan. Fekat; Oğlum sen bu yazıyı pazar gecesi yazcaktın ebi de pazartesi işe gitmeden sabah uyku mahmuru okucaktı, tüm haftası musmutlu gitcekti, sen kalktın kızın tek tatil gününün arifesinde koydun. Hiç oldu mu. Kız yarn zaten mutlu olcak bu mikenmel yazı kaynıcak.. Sakla bunu ben vakti geldi diyince patlatırız he mi mamalak. O zaman ağzı durur tavana vurur. Aramızda tek erken kalkan insan o, dikkat edelim efenim, küçük süprizler bunlar hayatı güzelleştiren..

    Niye uykum kaçtı bnm yaaa..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Molly, mesele Ebi'nin mutlu olması değil anlamadın mı hala? (anlamadın mı hala bi espiri, gelince öğretcem sana) Mesele olayın dün yaşanmış olması ve benim Ebi'nin gözlerine yazı yazma zorunluluğum. Zorunluluk Ebi'den ya da başka bir dış sebepten kaynaklanan bir zorunluluk değil, içten gelen bir zorunluluk, "yazmazsam delirecektim" hesabı. "Have to" değil yani, "must". Anladın mı:)

      Sil
  2. kıskançlık deme ama sevgili mamalak, bu hikayede kendi buğusunda pişmiş gözlerimi de görmek isterdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili ve de saygılı adınısenkoy, "Al Paçino'nun kadın versiyonu bakışlı gözlere sahip kadınsın" dedim sana. Daha ne diyeyim:)

      Sil